Mi a marketing?

Már régóta gyűjtögetem a marketing definíciókat, rengeteg meghatározásokkal találkozhatunk nap, mint nap.

Íme:

A marketing egy eszköz, amellyel a cég kommunikál a célpiacnak és végül eladja a termékeket és szolgáltatásokat. Mivel a megjelenés elsősorban az internetes média, különösen a szociális média és technológiai innovációk, ez egyre inkább többet igényel a cég mélyebb, értelmes és tartós kapcsolatainak kialakításához a célpiaccal, hogy meg akarják vásárolni a termékeket és szolgáltatásokat. Ez bonyolítja a marketingesek képességeit.


Magában foglalja a kutatást, a célzást, a kommunikációt (reklám és direct mail) és gyakran PR-t. Az értékesítés az aratás, a marketing pedig a vetés.


A marketing egy folyamatos kommunikáció csere ügyfelekkel oly módon, hogy oktat, tájékoztat és épít egy kapcsolatot folyamatosan. A bizalom, a közösség építése szervesen a termékek és szolgáltatások köré történik, valamint akik ügyfelek lettek, a cég hívei, hűséges evangélistái legyenek, vásároljanak újra és meséljék el az ismerőseiknek. A marketing egy nagyszerű módja annak, hogy meghatározzák, mi az, ami megragadja az embereket, azt adja meg nekik, bevonják őket egy értékesítési folyamatba.


Dr. Philip Kotler: A marketing az emberi és társadalmi szükségletek felismerésével és kielégítésével foglalkozik. A marketing egyik legrövidebb definíciója: „szükségletek jövedelmező kielégítése”. Amikor az eBay ráébredt arra, hogy sok vevő nem találja meg a leginkább kívánt cikkeket és létrehozta online aukciósházát, vagy, amikor az IKEA felismerte, hogy a vásárlók jó minőségű, de olcsó bútorokat keresnek és elkezdte a házilag összeszerelhető bútorok gyártását, mindkét cég marketingkompetenciáját bizonyította, s egyéni vagy társadalmi igényt nyereséges üzleti lehetőséggé alakított.


Az Amerikai Marketing Szövetség (AMA) a következő, formális definíciót javasolja: olyan szervezeti funkció és eljárás, amely a vásárlók számára értéket teremt, kommunikál és közvetít, valamint az ügyfélkapcsolatokat oly módon ápolja, hogy azok a szervezet és az érdekelt személyek számára egyaránt hasznot hajtsanak.


Az a folyamat, amelynek során a cég nyereségesen elégíti ki a vásárlók igényeit. Intuitív tervezés, ahol a marketing eléri a megfelelő üzenettel a megfelelő személyt. Észrevehetetlen és hívogató. Marketing lehet olyan egyszerű, mint egy esemény vagy olyan bonyolult, mint egy több millió dolláros globális kampány, amely egyesíti a nyomtatott, digitális, PR, a szociális média és broadcast üzenetét. Néha a legjobb marketing eredmények a legegyszerűbb kezdeményezésekből jönnek.


Építi a márkát, meggyőzi az embereket, hogy ez a márka a legjobb, és védi az ügyfelekkel való kapcsolatot.


Kiterjed az ügyfél teljes vásárlási folyamatára, beleértve a kutatást, csábítást, vásárlást, vásárlás utáni vevőgondozást.


Ellenállhatatlan kommunikációt teremt, amelyek személyesen összekötik az célcsoporttal és olyan vágyat hoz létre, hogy azt megosszák másokkal.


A marketing az, hogy hogyan mondja el történetét úgy, hogy ügyfelek, partnerek, befektetők, alkalmazottak és bárki más a céggel kapcsolatba lépjen.


Kapcsolatot épít az ügyfelek és a termékek között oly módon, hogy vásároljanak.


Oktatja és bevonja az ügyfelet, igényei kielégítésére törekszik. A jó marketing egy kétirányú utca. A nagy marketing érti mit akar az ügyfél és azt adja nekik.


A marketing lényegében a külső kommunikáció, ami előmozdítja a vállalati célokat.


Ma végre ügyfélközpontú. A közösségi média segített, hogy ez megtörténjen. A piacok ismét beszélgetnek. A marketing ismeri a piacot, majd a megfelelő terméket a megfelelő emberekkel tudatja.


Segít az embereknek vásárolni a terméket vagy szolgáltatást.


Az üzleti játék-készítő. Egy csapatsportban a legértékesebb játékos nem mindig az a játékos, aki a legtöbb gólt szerzi, hanem aki lehetővé teszi, hogy mások is gólt szerezzenek. A nagy marketing csoport jól játszik, gyorsan megragadja a versenytárs helyzetét, erősségeit és gyengeségeit, a csapat helyzetét, erősségeit és gyengeségeit és juttatja a „labdát” az eladóhoz.


A cselekmény kidolgozása arra, hogy egy erős kapcsolatot alakítson a célcsoporttal.


Az a folyamat, ami megtervezi a célt az ügyfelekre, a termékre a megfelelő taktikát és csatornát, majd felméri a reakciókat és a visszajelzéseket, és végső soron megkönnyíti a vásárlási utakat.


A marketing az a folyamat, ami kapcsolatot épít az ügyfelekkel.


Az a szó, ami elmagyarázza, hogy mi ösztönzi az embereket, hogy vásárolják a termékeinket. Kell egy stratégia vagy nagy ötlet, hogy az emberek akarják, amit kínálunk. Kezdj egy tervvel: célok, stratégia és taktika (hogyan hajtsák végre a stratégia). Ez egy folyamat, amelynek segítségével a vállalatok kapcsolatokat építenek az érdeklődőkkel és az ügyfelekkel.


A marketing a beszélgetés a cég vagy márka és a fogyasztó között, hogy végül a cég legyen előnyben és üzlet szülessen. A hagyományos marketingeseknek még keményebben kell dolgozniuk, hogy befolyásolják ezt a folyamatot.


Egy módja annak, hogy elmesélje, milyen termékeket és szolgáltatásokat tud ajánlani az ügyfeleknek, akik szeretnék és szükségük van az ilyen termékekre és szolgáltatásokra. Ez sokoldalú, kezdve a célpiac felkutatása és hogyan lehet a legjobban az üzenetet átadni, meghatározni egy tervet, hogy a promóció milyen különböző marketing médián éri el őket. Ez egy folyamatosan fejlődő folyamat – mindig értékelni kell, hogy az üzenet továbbra is megfelel az igényeinek, és azt akarja a piac is.


Végső soron felelős létrehozni a vállalat értékét a márkán, az arculaton, s az üzleti stratégián keresztül. Ehhez a marketing azonosítja a célt. A marketing vezeti a szervezetet, hogy meghatározza az egységes gondolkodást, differenciált termék javaslatot és teljesítse minden egyes nap minden területén. A marketing az egyetlen felelős a növekedésért.


Az ügyfél ismeretéről szól (akár jelenlegi vagy jövőbeli) olyan jól, hogy ne legyen kérdés, hogy fogja-e olvasni a hírlevelet, vagy megossza-e barátaival, vagy majd gyakori vásárló lesz.


A marketing egy gyűjtőfogalom, a kutatás, márkaépítés, PR, reklám, közvetlen értékesítés, akciók, a hűség, a kereslet-termelés, stb.


A marketing definíciója: segítünk embereknek eladni több dolgot.


A művészet és a tudomány ötvözése. Örömet szerezni a vevőknek, miközben a profit növeli a vállalkozás értékét. A marketing integrál, formálisan vagy informálisan, számos tudományágat és minden szervezeti funkciót. A marketing a legmagasabb etikai normákat kell, hogy képviselje, a környezet védelmét, és arra kell törekednie, hogy a világ egy jobb hely legyen.


A gyakorlatban a tudatosság növelése, előnyben részesíti a termék vagy szolgáltatás tervezésénél a fogyasztói előnyöket. Reklám, csomagolás, elhelyezés, árak és akciók.


A marketing felfedezi, milyen a célcsoport, mit akar és mik az igényei. Hatékonyabban és eredményesebben, mint a versenytárs.


Kétirányú csere marketingesek és a fogyasztó között úgy, hogy a megfelelő terméket vagy szolgáltatást a megfelelő célcsoport a megfelelő időben kapja.


Egy stratégiai és taktikai sokrétű folyamat, amely támogatja az értékesítést, valamint az ügyfélszolgálatot és megtartja az ügyfeleket. Az elsődleges a célközönség meghatározása, a marketing kidolgozása, kommunikációs stratégia, amely általában magában foglalja a többi módszereket is és a csatornákat (például reklám, PR, tartalom, események / digitális nyomtatás, broadcast), a mérés és az eredmények kiértékelése, és folyamatos finomítás.


Meghatározza az üzleti lehetőséget, azonosítja a jövedelmező ügyfeleket, a termékeket, amelyek megfelelnek az ügyfelek igényeinek, s építi ügyfélkapcsolatot.
A marketing segít az ügyfeleknek megérteni, hogy mennyire szükségük van valamire, amiről nem tudták, hogy szükségük van rá.


Olyan művészet és tudomány, ami meggyőzni a potenciális vásárlót arról, hogy vásároljon a cégtől.


Egy integrált, többcsatornás (online és offline), ügyfélközpontú folyamat meghatározása.


Az egyedülálló lehetőség arra, hogy tisztelet és kapcsolat jöjjön létre a célközönséggel oly módon, hogy az arra készteti őket, hogy függővé váljanak a termékre.


Minden, amit egy cég csinál. Hogyan veszi fel a telefont, hogy milyen gyorsan és hatékonyan reagálnak az e-mai -re, hogy hogyan kezelik a fizetendő számlákat, hogy hogyan bánnak az alkalmazottakkal és az ügyfelekkel. Más szóval, a marketing nem egy tudományág vagy egy tevékenység – hanem minden, ami egy cég – legalábbis akkor, ha a vállalat azt akarja, hogy sikeres legyen.


A modern definíció szerint a gyakorlatban hozzáadott értéket teremtve kölcsönös előnyökkel kielégíteni a fogyasztói igényeket és az üzleti célokat.


Az összes tevékenység célja, hogy vonzza az ügyfelek figyelmét a termékekre és szolgáltatásokra, amelyekre szükségük van.


Összpontosítja az erőfeszítéseket, hogy mély betekintést nyerjen a fogyasztói magatartásba és az általános piaci feltételek mellett vezesse a fenntartható nyereséges növekedést a vállalat.


Eldönti, hogyan kínál valami különlegeset arra, amire az ügyfelek vágynak, majd egyedi előnyt hoz létre.


Az a képesség, ahogy kommunikálunk egy üzenetet azért, hogy a közönség válaszoljon. Pozitív benyomást a márkára, egy késztetést, hogy megvásárolja a terméket.


A vevők megértése nagyon, nagyon jól. Ezután az olyan értékes termékek, szolgáltatások és információk kommunikálása, különösen a részükre, ami segít megoldani a problémájukat.


Befolyásolja a magatartást, hogy minél több ember, minél több dolgot vásároljon minél gyakrabban, minél több pénzt költsön.


A marketing, ha helyesen tette, teremtett egy csodálatos élményt a márka vagy a termék körül, s az emberek nem keresnek más céget, ellenben mesélik barátainak a nagyszerű élményt és a ciklus kezdődik elölről.


Az összes rendelkezésre álló forrással biztosítja folyamatosan azt az alapvető elvet, hogy ez nem az, amit szeretnénk eladni, de az, amit az ügyfelek szeretnének vásárolni. A sikeres marketingesek folyamatosan átgondolják az ügyfél szemszögéből és folyamatosan kérdeznek: “Mit szeretnének?.” A sikeres marketingesek keresik a bizalmat minden aktivitással.


Hatékony marketing egy kétirányú kommunikáció, amely egyesíti a művészetet és a tudományt. Ez egy olyan tudományág, amelynek nincs vége, folyamatosan tesztelni, finomítani, csiszolni kell. A hatékony marketing kapcsolatot épít.